הומאופתיה

הומיאופתיה היא שיטת טיפול הוליסטית, בה נעשה שימוש בדילולים מאד גבוהים של חומרים ממקור חי, צומח או דומם או מרקמות בגוף. למעשה, בטיפות הומיאופתיות אין כבר חומר כלל, ומה שמטפל בבעיה, זו אנרגיה של אותו החומר. במילים אחרות, הומיאופתיה שייכת למה שנקרא היום רפואת תדרים.
אפשר להבחין בין תרופות הומיאופתיות שונות ע"י בדיקה ספקטרופוטומטרית.
ההומיאופתיה מאד מקובלת בכל ארצות אירופה. בארצות צפון אמריקה הפופולאריות שלה גוברת מיום ליום.
הומיאופתיה כמדע וכשיטת טיפול נוסדה ע"י רופא גרמני מהמאה ה-XVIII, ד"ר הנמן. החוק שגילה הנמן ושעליו מבוסס הטיפול ההומיאופתי אומר: "דומה בדומה יירפא" (similia similibus curentur). מכאן שם השיטה: ביוונית "homeos פרושו "דומה", ו-"pathos" פרושו "סבל".
בשנת 1796 הוא כתב את ספרו הראשון ובשנת 1810 יצא ספרו "The Organon of Rationale Medicine", בו הוא פירסם את עקרונות ההומיאופתיה.

ד"ר הנמן טען, שלגוף יש כוחות הריפוי משלו, ומטרת התרופות היא לחזק את הכוחות האלו. תסמיני המחלה הם סימני לחימה של הגוף נגד מצוקותיו. אם מוצאים את החומר, שמסוגל לגרום לסימפטום מסוים בגוף בריא - למעשה מוצאים את התרופה שתעזור לאזן את החולה שמגלה סימפטום כזה. לדוגמה, Cinchona גולמי גורם לעוויתות וצמרמורת. לכןCinchona הומאופתי מרפא עוויתות וצמרמורת. לכן תרופה זו משמשת בהצלחה רבה בטיפול במלריה.
הומיאופתיה יעילה מאד בטיפול גם במחלות כרוניות וגם במצבים אקוטיים. הומיאופתיה מעולה בתור רפואה מונעת.

ההומיאופתיה מחזקת את מערכות הגוף, כולל המערכת החיסונית. הנה כמה דוגמאות לתכשירים הומיאופתיים:

Aconitum
תכשיר זה ניתן לחולה שסבלו מתחיל בפתאומיות ומאופיין ע"י שלושת התסמינים הבאים: קדחת, כאב והתרגשות. הוא עוזר לחולים הסובלים מקדחת לקראת הערב, אישוני העין שלו מכווצים, עורו יבש, פניו אדומים בשכיבה ולבנים בעמידה. כשחם לו, הוא משתעל וצמא, הדופק שלו מהיר והתקפי חום מתחלפים עם התקפי הזעה. החולה סובל מכאבים וטוען שהם בלתי נסבלים, הם גורמים לו לצעוק מסבל ולפחד ממוות. החולה חסר מנוחה ולא מצליח למצוא תנוחה שתקל עליו.
בדרך כלל Aconitum מטפל בבעיות מערכות העיכול והנשימה ובבעיות סירקולציה (דופק מהיר, הפרעות ווזומוטוריות ופלפיטציות).
יחד עם זה Aconitum יעיל במגוון רחב של מחלות ומצבים, ביניהם נזלת, נוירלגיות, ארטרלגיה, כאבי ראש וכו'.

תרופה נוספת – Ranunculus Bulbosus מאד יעילה לכאבים בין הצלעות, התלקחות הרפס (כולל זוסטר), בעיות ראומטיות ולטיפול באנשים המשתמשים במשקאות חריפים, שמצבם מחמיר מתנועה, קור ולחות.
יש להדגיש, שאין במידע זה משום המלצות טיפוליות, אלא דוגמאות בעלמא.
תרופות הומיאופתיות באות בצורת טיפות, משחות או גלובולים. יש תרופות שמכילות חומר אחד ויש כאלה, שמכילות מספר חומרים. יש לקבל אותם על קיבה ריקה.
תרופות הומיאופתיות מתאימים לכל מטופל בהתאם לאישיות שלו, תכונות הגוף שלו ומצבו הרגשי. ככלל, אין להן תופאות לוואי והן אינן יכולות לגרום שום נזק. הן גם משתלבות עם טיפול קונבנציונלי ומחזקות אותו.
בעזרת הומיאופתיה ניתן לטפל גם בבעלי חיים מכל הסוגים. בעלי חיים מגיבים לטיפול הומאופתי מהר מאד.